logo_tervezes_logo_trendek_2023_plazacopy_nyomda_siofok-1.jpeg

Logó trendek 2023-ban. Segítünk megalkotni vállalkozásod vezető grafikai elemét

Logót szeretnél terveztetni a meglévő vagy frissen induló cégednek vagy vállalkozásodnak? Tanácstalan vagy a stílusával kapcsolatban? Hoztunk neked egy listát azokról a logó típusokról amik nagy népszerűségnek örvendtek az idei évben.

Na de mik is azok a logók?

A logók az üzleti világban módfelett fontos szerepet töltenek be. Ezek a grafikus kis jelképek vagy emblémák hozzájárulnak egy vállalkozás vagy márka azonosításához és a versenytársaktól való megkülönböztetéséhez. Az évek során jelentős változásokon mentek keresztül, miközben a tervezési trendek és az üzleti környezet is folyamatosan fejlődött ezzel párhuzamosan.

Stílusukat befolyásolhatja az adott év divatszíne, design irányvonala, illetve a művészeti mozgalmak és társadalmi változások is hatással lehetnek rájuk. Az elmúlt évtizedekben a logótervezés az egyszerűségre és minimalizmusra helyezte leginkább a hangsúlyt. Egy vállalkozás kezdeti sikerének fontos alapja lehet egy hatásos és kifejező logó megalkotása. Honnan tudhatjuk, hogy milyen is egy igazán JÓ logó? Talán Milton Glaser fogalmazta meg a legjobban:

Három reakció létezik, ha ránézünk egy megtervezett dizájnra: Tetszik, Nem tetszik és a WOW (AZTA) érzés!! A WOW az, amit minden esetben meg kell céloznunk!

Milton Glaser, amerikai formatervező, illusztrátor, tervezőgrafikus, tipográfus, grafikusművész

A következőkben bemutatjuk nektek a 2023-as év általunk vélt 8 legkellendőbb logó stílusát.

Letisztult fekete logó (Minimal Black Logos)

Bizonyára megfigyeltétek már ti is, hogy leghíresebb márkák is, mint például az Apple, Nike, Uber, McDonald’s vagy akár az Audi is a kevesebb néha több elvét képviselik. Idén sincs ez másképp. A minimalizmus óriási hatást gyakorolt ​​a márkatervezésre és egyre több vállalat szeretné egyszerűsíteni logóit a minimálisra a maximális hatás érdekében.

Na de mért is van egy így? Joggal merülhet fel bennetek a kérdés, a válasz pedig egészen egyszerű. A minimalista logók azért olyan népszerűek, mert az ügyfelek könnyen megjegyzik így azokat. A fekete szín használata pedig meglepően titokzatos hatással bír. Ez a szín meglehetősen ravasz tud lenni és rejtett jelentéseket vagy üzeneteket is hordozhat magában. Erőre és fegyelemre utalhat, kifinomultsággal, kísértéssel, jómóddal, csúcskategóriás luxusmárkákkal és sikerrel is kapcsolatba hozható.

Firkás és vázlatos logók (Scribbles and sketches)

Ez a stílus az esetek többségében egy kreatív és játékos tervezésű logót rejt magában, amely megjeleníti a firkálás és vázlatkészítés könnyed hangulatát. A színek általában élénkek és vidámak. Gyakran tartalmazhat ceruzára emlékeztető vonalakat, könnyedén készített rajzokat, formákat vagy éppen laza ecsetvonásokat, amelyek kifejezik a kreativitást és a spontaneitást.

A betűtípus általában kézzel írt vagy szabadkézi hatást kelt, ami tovább erősíti a játékos és alkotói, kreatív hangulatot. Elragadóan tökéletlenek ezek a felvázolt logók, amelyeket úgy firkantottak fel, mintha egy kreatív képességgel megáldott gyermek tervezte volna.

Díszes monogramok vagy monogramos logók (Ornamental monograms)

A monogram logó egy olyan tervezési stílus, amely betűket vagy betű kombinációkat használ a vállalat vagy márka azonosítására. Általában a vállalat nevének kezdőbetűiből vagy fontos szavainak kezdőbetűiből áll. Egyszerű és felismerhető: A monogramok általában letisztult és minimalista megjelenéssel rendelkeznek, amelyek könnyen azonosíthatók és emlékezetesek.

Gyakran elegánsak és stílusosak, amelyeket a vállalatok és márkák prémium jellegére utalhatnak. A monogramok hosszabb élettartamúak lehetnek, mivel a betűk örökérvényűek, és nem függenek a divattól vagy időszaktól. Könnyen alkalmazhatóak különböző felületeken és anyagokon, beleértve a weboldalakat, csomagolást, matricákat, ruházatot és még sok mást.

Díszes monogramok vagy monogramos logó

Új- és díszítőművészeti logó (Art Nouveau & Art Déco)

Az Art Nouveau több mint száz éve hatással van a vizuális kultúránkra. Az 1920-as évek óta periodikusan jönnek divatba ezek az irányzatok, majd lépnek ki más hatására a marketing világából.  Organikus kontúrok és elegáns vonalak jellemzik az Art Nouveau alapját.

Ezzel szemben az Art Deco a szerkezetre, szögekre és geometriai formákra helyezi a hangsúlyt. Emellett a szimmetrikus kompozíciók és a gazdag színek is jellemzik, amelyeket tiszta jellegzetes tipográfia kísér.

Új- és díszítőművészeti logó

Elektronikus hibát ábrázoló logó (Glitch)

A glitch logók olyan tervezési stílusokat használnak, amelyek az elektronikus és technikai hibák, torzulások esztétikáját használják fel. Ezek a logók általában olyan vizuális hatásokat alkalmaznak, mint a pixeláció, elmosódás, színhiba vagy digitális zaj. Ehhez a logótípushoz gyakran használnak élénk és kontrasztos színpalettát, amely kiemeli a torzításokat és a technikai hibákat.

Ez a stílus a digitális világgal, a technológiával és a futurisztikus esztétikával kapcsolódik össze. Vonzóak lehetnek azoknak a cégeknek és márkáknak, amelyek a technológiai szektorban működnek vagy a digitális kultúrához kapcsolódnak.

Elektronikus hibát ábrázoló logó

Kisbetűs logó (Lower case)

A kisbetűs logók nem számítanak újdonságnak a logótervezésben, azonban annál nagyobb népszerűségnek örvendenek a 2023-as évben is. A kisbetűs logókat gyakran alkalmazzák informális, barátságos és modern vállalati megjelenésekben, de más területeken is előfordulhatnak, ilyen például a különféle online szolgáltatások, blogok vagy kreatív vállalkozások.

Ennek a típusnak az üzenete abban is rejlik miszerint a nagybetűs forma nem feltétlenül csak az üzleti osztály kiváltsága, hanem a kisbetűs változat és ez esetben a hozzá tartozó kisebb vállalkozások is megfelelően elvégezhetik a „feladatot”.

Kisbetűs logó

Figurás és emblémás logók (Mascots & Emblems)

Ezzel a kifejezési módszerrel különböző karaktereket vagy jelképeket, szimbólumokat használnak a márka vagy vállalkozás megtestesítésére. Ezek a logók személyesek és könnyen felismerhetőek, céljuk a márkahűség és az azonosulás kialakítása a célközönséggel.

  • Figurás logók: Karaktereket vagy figurákat ábrázolnak amik gyakran barátságosak és könnyen megjegyezhetőek, hozzájárulnak a márka személyiségének kialakításához. Ilyen például a Michelin Man (Bibendum), a KFC Colonel vagy a Twitter madár a jól ismert közösségi média logójában.
  • Emblémás logók: Általában egy jelképet vagy címert használnak, kompaktabbak és egyszerűbbek a figurás logókhoz képest és erős, ikonikus megjelenést nyújtanak. Ezek a logók gyakran használnak a grafika körül vagy alatt tipográfiai elemeket, amelyek a márkanevet vagy vállalkozás nevét, jelmondatát tartalmazhatja. Ilyen például sok autómárka, egyetem logója vagy a Starbucks címeres logója.
Figurás és emblémás logó

Serif betűtípusú logó

A talpas betűtípus. Sokan úgy vélik, hogy ez a típus idejétmúlt és már réges régen kiment a divatból, főleg ami a dizájner világot illeti. Viszont ez egyáltalán nincs így! Alapvetően kettő fő Serif betűtípust különböztetünk meg (emellett rengeteg további altípus létezik). A különbség a két betűtípus között, hogy a talpas, más néven Serif betűknek van egy kis talpa. A talptalan, más néven Sans Serif (vagy talp nélküli) betűtípusnak pedig nincsen.

Összességében véve a talptalan betűtípusok inkább modernebb fontok; letisztultak, egyszerűek, míg a talpas betűtípusok tradicionálisabb, elegánsabb, nemesebb hatást, stílust képviselnek. Utóbbit tekinthetjük a kulcsnak, hogy miért is kezd visszatérni a divatba. A serif betű készlet elegáns megjelenést kölcsönözhet a logónak. Ezek a logók gyakran összekapcsolhatók a stílus és a minőség érzetével, formálisabb és professzionálisabb hatást keltenek.

Serif betűtípusú logó

Konklúzió

Nálunk a Plázacopy-nál fontosnak tartjuk, hogy a grafikusok napra készek legyenek a logó trendeket illetően. Az új irányvonalak jönnek és mennek ezért könnyű csapdába esnünk, hogy kizárólag ezekre hagyatkozunk ezért törekednünk kell arra, hogy mindig egyedi munkát adjunk ki a kezünkből, ami a lehető legjobban igazodik a megrendelői elképzelésekhez és igényekhez.